“AVM” Cirosunda en fazla artış teknoloji marketlerde

Avm Haber

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, 2011 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre AVM ciroları içinde yüzde 17 ile en fazla artışın teknoloji marketlerde yaşandığını açıkladı.

Kodal, artış oranının yiyecek-içecek bölümlerinde yüzde 15, ayakkabı-çantada yüzde 15, giyim-aksesuarda ise yüzde 14 olduğunu söyledi. Ocak ayındaki bu ciro artış rakamlarını şaşırtıcı bulduklarını belirten Kodal, “Kriz döneminde tam tersiydi ve market alanındaki ciro artışı daha fazlaydı. Artık şunu fark ediyoruz: Türk tüketicisi, yavaş yavaş farklı, krizin etkilerinden kurtulduğunu gösteren kalemlere yöneliyor.” değerlendirmesini yaptı. Ziyaretçi sayısının geçen yılın ocak ayına göre yüzde 3 artış gösterdiğine dikkat çeken Kodal, “Her açılan AVM, kendi sabit müşterisini ortaya çıkarıyor.” dedi. Kodal, 2010 yılını ciro artışı açısından ‘en iyi yıl’ olarak tanımladı. AVM cirolarının 2009 yılında 21 milyar lira iken 2010’da 27,8 milyar liraya yükseldiğini kaydeden Kodal, 2011’e ait ciro beklentilerinin ise 35 milyar lira olduğunu açıkladı.

AYD’nin düzenlediği AVM Yatırımları Konferası’nın açılışında konuşan Hakan Kodal, 10 yıl önce 1 milyon metrekare olan Türkiye’deki kiralanabilir alanın bugün 6 katına çıktığını ve AVM sayısının da 266’ya eriştiğini ifade etti. Kodal, İstanbul ve Ankara’da kişi başına düşen alışveriş merkezi alanı ortalamasının Avrupa’nın üzerinde olduğuna dikkat çekti. İstanbul’daki merkez sayısı 97 iken Ankara’da bu sayı 31. Kodal, 2011’de açılacak merkezlerde ağırlığın Anadolu’ya kaydığını dile getirdi.

80 bin metrekare ve üzerindeki alışveriş merkezlerinin sektör içindeki payının artarak yüzde 15 seviyesine eriştiğini belirten Kodal, 20 bin metrekare üzeri merkez sayısının ise az olduğunu vurguladı. Kodal, Borçlar Kanunu’nda kiraları düzenleyen maddeyi AVM yatırımcısı açısından yanlış buluyor: “Biz, bu ülkenin mevzuat altapısına güvenerek yatırım yapıyoruz, işlerimizi buna göre planlıyoruz. Hiçbirimiz 2 aylık, 2 yıllık planlar yaparak, bu ülkeye yatırım yapmadık. Hepimiz 5-10 yıllık süreçleri planlayarak yatırım yaptık. Ama son çıkan yasalar, örneğin Borçlar Kanunu, iki tane tüccar kişi arasındaki ilişkiye devletin müdahale etmesi yanlış. Geçmişte devletimizin müdahale etmesi sebebiyle hepimiz yıllarca teneke gibi arabalara çok pahalıya bindik. O yüzden de koruma odaklı değil, teşvik odaklı, farklı sektörlere tüketiciye ve ekonominin genel bütününe destek şart.

Benzer Haberler

Bir Cevap Yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.