dominos

Domino’s, 2012’de 70 yeni şube açmayı hedefliyor

Anasayfa Manşet, Avm Haber, KAMPANYA, MAĞAZA

omino’s, 70 yeni şube daha açarak 46 şehirde olmayı ve tedarikçilerine de bu yıl 115 milyon liralık katma değer sağlamayı hedefliyor

AVM’ler ve 3-4 yıldızlı otellerle Anadolu’ya yatırım yapan işadamları gibi hızlı tüketim malları kategorisindeki şirketler de Anadolu’yu ‘keşfetti’. Evlere servisi olan dünya pizza devi Domino’s da 2012 yılı büyüme hedefini ‘Anadolu şehirleri’ olarak belirledi.

İstanbul’da dün bir basın toplantısı düzenleyen Domino’s Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, iki yıldır üzerinde çalıştıkları sosun verdiği lezzetle yeniledikleri pizzayı Türkiye’de 1,5 milyon kişiyle buluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Saranga, ‘Beğenmezsen bedava’ sloganının yeni lezzete ne kadar güvendiklerinin göstergesi olduğunu belirtti.

Domino’s Türkiye’nin Genel Müdürü Aslan Saranga, 2011 yılında toplam 59 yeni şube daha açarak 222 şubeye ulaştıklarını söyledi. Saranga’nın açıklamalarına göre şirket yeni açılan şubeleriyle yüzde 35 büyüdüğü 2011 yılında 5.300 ton taze Domino’s hamuru ve 2 bin ton mozarella peynirini ürünlerinde kullandı. Şirket, 2011 yılında pizzalarında kullandığı malzemeler için tedarikçilerinden 85 milyon liralık alım yaptı. 2012 yılında 40 milyon liralık yatırım planlayan Domino’s, 70 yeni şube daha açarak 46 şehirde olmayı ve tedarikçilerine de bu yıl 115 milyon liralık katma değer sağlamayı hedefliyor.

Genel Müdür Saranga, “Domino’s Pizza olarak eskiden daha çok büyük şehirler ağırlıklı büyümeyi tercih ederken son dönemde orta ve küçük ölçekli şehirlere ağırlık vermeye başladık. Bundan sonra Anadolu şehirleri önceliğimiz olacak. Bu anlamda yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. 2012 yılında ciromuzu yüzde 50 artırmayı hedefliyoruz.” dedi.

İNTERNETTEN 18 MİLYON LİRALIK SATIŞ YAPTI

Domino’s Pizza Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa Hazer’in açıklamasına göre ise şirket 2017 yılı sonuna kadar 600 şube ve 10 bin çalışanı olan evlere servis pizza şirketi olmayı planlıyor. Geçen yıl ‘Dünya Domino’s Günü’ kutlaması yapan şirket gün sonunda 110 bin fana ulaşırken, Domino’s Türkiye 1 günde 15 bin fan kazanarak dünya beşincisi oldu. Nisan ayında takipçilerin doğrudan Facebook üzerinden sipariş verebilmelerini sağlayan sosyal paylaşım sayfası, satışları yüzde 10 artırdı. 2010 yılında online sipariş takip sistemini 3 milyon dolar yatırımla hayata geçiren yapan Domino’s Pizza’nın online siparişlerdeki cirosu 2011 yılında 18 milyon lira oldu.

 

İnternet sitesinden bir yılda 750 bin sipariş alan şirket, bu sürede 300 bin pizzaseverin adresine servis yaptı. Aylık siparişin yüzde 10’unu internet üzerinden alan Domino’s, yıl sonuna kadar internet üzerinden satışın yüzde 15’e ulaşmasını hedefliyor. Dünyada 70 ülkede 9 bin 500 restoran işleten Amerika merkezli Domino’s Pizza’nın yıllık toplam cirosu 5 milyar doları aşıyor. Şirket Türkiye’de 15 yıldır faaliyet gösteriyor. Domino’s Pizza, İstanbul ve İzmir başta olmak üzere 35 ile yayılmış 225 şubesi, Gebze, İzmir ve Ankara’daki fabrikalarıyla Türkiye pizza endüstrisine öncülük ediyor. Franchising sistemiyle büyüme planları kapsamında farklı illerdeki şube açılışlarını sürdüren Domino’s Pizza, Kırklareli, Şanlıurfa, Burdur, Muğla, Afyonkarahisar, Uşak, Gemlik, Zonguldak ve Ereğli’de yeni şubeler açmayı hedefliyor. Türkiye’de 3 bin çalışanı olan şirket, üretimde yüzde 100 yerli ürünleri kullandığını belirtiyor.

Bir Cevap Yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.