İstanbul Shopping Fest’ e Babalar günü doping’ i

Anasayfa Manşet, Shopping Fest

İstanbul Shopping Fest bu yıl 8 Haziran’da başladı. 30 Haziran’a kadar sürecek. Gezi Parkı olayları nedeniyle İSF’nin tüm etkinlikleri iptal oldu. 40 ülkede tanıtımı yapılan İSF’de geçen yıl 7.5 milyar liralık ciro yakalanmıştı. Bu yıl da hedef bu rakamın üzerine çıkmaktı. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan’la Gezi Parkı olaylarından etkilenen festivalin nasıl geçtiği konuştuk.

– İstanbul Shopping Fest’in bu yıl hedefleri büyüktü. Şu an durum nedir?

Gezi Parkı olayları nedeniyle öncelikle açılış için planlanan organizasyonları iptal ettik. Daha sonrasında düzenlenecek tüm faliyetler ve etkinlikler de iptal oldu. Önceki yıllardaki gibi heyecanlı, çoşkulu, renkli bir festival olamadı. 9 günü geride bıraktık. 30 Haziran’a kadar da zaman var.

% 30-40 artış var

– Şu günlerde alışveriş ortamı yok. Bu nasıl yansıdı? Geçen yıla oranla düşüş yaşanıyor mu cirolarda?

Bazı yerlerdeki mağazalar ilk iki gün mağazalarını bile açamadı. İstiklal Caddesi civarındaki mağazalar çok etkilendi. Ama genele bakarsanız bize ilk 5 günlük veriler geldi. Büyük bir düşüş olmadı diğer mağazalarda. Biliyorsunuz çok büyük indirimler var. Yüzde 30-40 hatta yüzde 50 oranında indirimler var.

– 40 ülkede tanıtım yapıldı. Yabancı müşteri beklentisi vardı. Özellikle Azerbaycan, Kazakistan, Arap ülkelerinden… Durum nedir?

Yapılan rezervasyonlar ilk hafta için turizmcilerden aldığımız bilgilere göre iptal olmadı. Ama daha sonraki günlerde ne olur bilemeyiz. Ben en kısa zamanda normalleşmeye başlanacağını düşünüyorum. Herkesin arzusu barış ve huzur. Şu an için markalarda anormal bir rahatsızlık yok. Yalnızca belli lokasyonlarda sıkıntı oldu. Taksim, Tunalı Hilmi’deki mağazalar çok etkilendi.

– Geçen yıl 7.5 milyar lira ciro oldu…

Bu yıl da benzer bir cironun yakalanacağını tahmin ediyorum.

– Babalar Günü’ne denk geldi… Etkilemiş olmalı.

Etkiledi. Yüzde 30’luk bir artış yaşandı geçen hafta çoğu markada. Ben bizim markamız Ramsey için söyleyebilirim.

Yüzde 40-50 artış yaşadık. Hem festivalde yaptığımız indirimlerin etkisi hem de Babalar Günü.

– Siz gelinen son noktada olayları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Barışa ve huzura ihtiyacımız var. Normalleşmemiz gerekiyor. İstanbul’un marka değeri var. Bu Türkiye için çok önemli. Ben bu marka değerinin zarara uğramaması gerektiğini düşünüyorum. Herkesin de öncelikle memleketini önde tutması gerektiğini düşünüyorum.

Bir yanıt yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.