odulbest

Meydan Alışveriş Merkezi “İyilerin En İyisi” Seçildi

Avm Haber

METRO Group Asset Management ICSC “Best of the Best”
Dünya Ödülünü kazandı

METRO Group Asset Management vizyoner ve sürdürülebilir alışveriş merkezi konseptiyle AVM sektörünün dünyadaki en prestijli ödülünü aldı. Uluslararası kuruluş ICSC, daha önce birçok ödül kazanmış olan istanbul’daki Meydan Alışveriş Merkezi’ne, bu yılın “İyilerin En İyisi-Best-of-the-Best- Ödülü”nü vererek, merkezi daha da onurlandırdı. Bu son derece modern bina kompleksine sıradışı sürdürülebilir enerji yönetimi ve sosyokültürel yaklaşımı için ödül verildi. Ödül Las Vegas’taki galada, Metro Group Asset Management CEO’su Profesör Michael Cesarz’a Pazar günü takdim edildi.

Meydan Alışveriş Merkezi, Uluslararası Alışveriş Merkezleri Derneği’nin (ICSC) “Sürdürülebilirlik” kategorisinin şampiyonu ilan edildi. Meydan geçtiğimiz yıl da örnek teşkil eden sürdürülebilirliğiyle Avrupa’da ICSC ödülünü alarak küresel düzeyde yarışmaya katılmak için hak kazanmıştı.
Yeşil enerji, yenilikçi mimari
Prof.Michael Cesarz “Meydan Alışveriş Merkezi’nin, sektörün en prestijli uluslararası ödülünü kazandığı için çok gururluyuz,” açıklamasını yaptı. Cesarz, “Bu ödül, gayrimenkullerimizin bulunduğu şehrin ortamına en iyi şekilde uyum sağlaması için çabamızın ne denli yerinde olduğu ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının önemi konusundaki vizyonumuzu tekrar tekrar doğruluyor,” dedi.

Meydan Ağustos 2007’de açıldığından bu yana birçok başka ödül de aldı; örneğin Urban Land Institute Europe tarafından Avrupa’da “Mükemmellik Ödülü” ve Prime Property Award “2008 En İyi Gayrimenkul Ödülü”ne layık görüldü.

İstanbul’un Asya yakasında yer alan Alışveriş Meydanı, yeni nesil alışveriş merkezlerini temsil etmektedir: 70,000 metrekarelik kiralanabilir alan üzerinde yer alan Meydan, dört futbol sahası büyüklüğündeki yeşil çatılarıyla, çevreyle dost enerji kullanımını, perakendecilerin ve ziyaretçilerinin sosyal ihtiyaçlarını karşılayan mimari tarzıyla bir arada sunmaktadır.

Uluslararası perakende devi Metro Group’un emlak yönetim şirketi olan METRO Group Asset Management’ın Avrupa’nın en büyük jeotermal enerji sistemlerinden birine sahip olan alışveriş merkezi, yeşil çatısı ve geniş bir alanın çevresindeki mağazalarıyla alışveriş merkezleri sektörüne yeni standartlar getirmiştir.

Meydan’ın ödül kazanan en önemli özelliklerinden biri de, enerji tedariki konusunda getirdiği yaratıcı ekolojik yaklaşımdır: Meydan Alışveriş Merkezi, geleceğin enerji kaynakları arasında doğal bir kaynak olarak yerini alan jeotermal enerji sistemiyle ısıtılıp soğutulmaktadır. Meydan Alışveriş Merkezi’nde kullanılan jeotermal sistem, yılda 1,3 milyon kilowatt saat primer enerji tasarruf etmekte ve yine yılda yaklaşık 350 tonluk karbondioksitin doğaya verilmesini önlemektedir.

METRO Group Asset Management diğer alışveriş merkezi projelerinde de yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmaktadır; örneğin İstanbul’un Avrupa yakasındaki Meydan Merter Alışveriş Merkezi, tüm iklimlendirme işlemleri için “güneş enerjisi” sistemini kullanmaktadır. Çatıda bulunan kollektörler sayesinde güneşten gelen enerji, sistem içine depolanmaktadır.

Doğal klima sistemi olarak yeşil çatı

Meydan kısa sürede İstanbul şehrinin hızla gelişmekte olan Ümraniye bölgesinin odak noktası haline geldi. Bu Alışveriş Meydanının ilgi çekici mimari özelliklerinden biri, dünyada örneklerinin en büyüğü olan ve bina iklimlendirilmesinde çok önemli bir rol oynayan 30,000 metrekarelik yeşil çatısı. Bina çatılarının çimlerle kaplı olduğu Meydan, Ümraniye bölgesinde yeşil bir vaha görevi üstleniyor. Bu yeşil vahada ziyaretçiler dinlenebiliyor, sosyal aktivitelere katılabiliyor ve bir alışveriş gününü sinemaya gidebileceği, yemeğini yiyebileceği, açık havadan yararlanabileceği keyifli bir gün haline getirebiliyorlar.
Mimarisini Londra merkezli Foreign Office Architects’ın (FOA) üstlendiği Alışveriş Meydan’ında, 50 mağazası ve farklı tematik mağaza gruplarıyla, giyimden spora, medyadan sinemaya, yiyecekten çok katlı mağazaya kadar yerli-yabancı onlarca markayı bulmak mümkün.

METRO Group’un kendi markaları olan Real ve Media Markt perakende zincirlerinden başka, Nike ve GAP gibi uluslararası markalar ve Mavi Jeans, Koton gibi popüler Türk markaları da ağırlıklı olarak, genç aile profilinden oluşan ziyaretçi kitlesini oldukça cezbediyor. Meydan Alışveriş Merkezi’ni yılda yaklaşık 15 milyon kişi ziyaret ediyor.

Benzer Haberler

1 Yorum “Meydan Alışveriş Merkezi “İyilerin En İyisi” Seçildi

Bir Cevap Yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.