Tesco Kipa İzmir’de Dikili Mağazası açılış

Anasayfa Manşet, MAĞAZA

Tesco Kipa Kitle Pazarlama Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Caddesi No: 43/1 Dikili / İzmir adresinde 1084 m2 satış alanlı Dikili Mağazası’nın açılışını gerçekleştirdi
Tesco Kipa Kitle Pazarlama Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Caddesi No: 43/1 Dikili / İzmir adresinde 1084 m2 satış alanlı Dikili Mağazası’nın açılışını gerçekleştirdi. Yapılan açıklama şöyle:

Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Caddesi No: 43/1 Dikili / İzmir adresinde 1084 m2 satış alanlı Dikili Mağazası 17 Şubat 2012 Cuma günü hizmete açılmıştır.

Tesko Kipa

Perakende devi Tesco, açılışını Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’ın Polonya’da yaptığı “Türk Haftası” etkinlikleriyle, Türk ürünlerini ve kalitesini, Avrupalı tüketicilerin beğenisine sunarak, Türk ürünleri ihracatına yeni kapılar açıyor.

Etkinlik kapsamında helvadan lokuma, taze balıktan meyve sebzeye kadar çeşitli Türk ürünleri, 100`ü aşkın mağazada sunuluyor. Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya mağazalarını kapsayan etkinlikle 10 milyon müşteriye ulaşılması hedefleniyor. Etkinlik, 4 – 17 Kasım 2010 tarihleri arasında sürecek. Sadece aktiviteye özel değil, ihracatın sürekli gerçekleşmesi için çalışmalar devam etmekte olup, 5 yılda toplam ihracat rakamının 200 milyon TL olması hedefleniyor.

Faaliyette bulunduğu ülkelerde değer yaratan, ticaret köprüleri kuran, dünyanın ilk 3 perakendecisinden biri olan Tesco, Türkiye operasyonu Tesco Kipa ile Türkiye, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya arasında köprü oluşturacak “Türk Haftası” etkinliği düzenliyor. Uzun bir hazırlık döneminin ardından düzenlenen “Türk Haftası” etkinlikleri, Türk firmalarını ve lezzetlerini, Avrupalı tüketicilerle buluşturarak, Türkiye için yeni bir ihracat köprüsü kurmak yolunda önemli bir adım oldu. Etkinliklerin ön hazırlığı olarak 3 Eylül 2010 tarihinde İstanbul Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlenen ve Tesco üst düzey ticaret yetkililerinin de katılımıyla gerçekleştirilen Road Show’da, Türk ihracatçı firmalar, ürünlerini sergilemişti.

Tesco sadece söz konusu aktiviteye özel değil, ürünlerin sürekli satışının sağlanmasına yönelik çalışmalarına hızla devam ederek, 5 yıl içinde toplam 200 milyon TL ihracat hedefliyor.

Tesco’nun ev sahipliğinde 4 – 17 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen Türk Haftası’nın ilk durağı Polonya oldu. Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’ın açılışını yaptığı etkinlikte, helva, lokum, taze balık, kuru üzüm, fındık, kuru incir, kuru kayısı, közlenmiş kırmızı biber turşusu, kornişon turşu, ayvar sosu, meyve sebze ürünleri, birçok etkinlikle müşterilere sunuldu. 2 hafta boyunca süren Türk Haftası etkinliklerinin diğer durakları, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya olacak. 3 ülkede 100’ü aşkın hipermarket ve markette düzenlenen etkinliklerle 10 milyon müşteriye ulaşılması bekleniyor. Ayrıca her ülkede düzenlenecek etkinlik kapsamında çekilişle Türkiye tatili hediye ediliyor. Aktiviteyle 3 milyon lira ihracat gerçekleştirilmesi hedeflenirken, 1 yıl içinde 20 milyon lira, 5 yıl içinde 200 milyon lira ihracat potansiyeli oluşturulması amaçlanıyor. Türk Haftası etkinlikleriyle, Türk ürünleri için yeni bir Avrupa pazarı oluşturulurken, Tesco öz markalı ürünlerin Türk tedarikçilerle geliştirilmesi imkanı da sağlanıyor.

Tesco uluslar arası ticaret köprüleri kuruyor

Polonya Türk Haftası etkinliğinin açılışı ile ilgili olarak Tesco Kipa Ticari Direktörü Murat Sağlık şunları söyledi: “Tesco, gittiği ülkelere değer katmayı, pazar yaratmayı ve ülkeler arası ticaret köprüleri kurmayı her zaman önemsiyor. Türk Haftası etkinlikleriyle, Türkiye’ye yeni bir ihracat kapısının açılmasının yanı sıra, uzun yıllar başarıyla birlikte çalıştığımız Türk tedarikçilerimize, Avrupa Tesco kapılarını açarak destek olmak istedik. Bu sayede Türkiye ile Avrupa arasındaki işbirliğinin geliştirileceğine inanıyoruz. Etkinliğe katılan Türk firmalar, Avrupalı tüketiciye eşsiz lezzetler sundu. Gelecekteki Türk Haftası etkinliklerine şimdiden daha çok firmanın katılmak istediğini memnuniyetle belirtmek isterim. Bu etkinliklerle, ürünlerin sadece 15 güne özel değil, sürekli satışını sağlamak adına Tesco öz markalı ürün geliştirme sürecinin başlatılmasını amaçlıyoruz” diye konuştu. Özellikle helvanın Avrupalı müşteriler tarafından oldukça beğenildiğini ifade eden Sağlık, daha önce de simit getirdiklerini ve Tesco mağazalarında satmaya başladıklarını anlattı. Mağazalarda helvanın dışında lokum, turşu, kuru üzüm, fındık, çipura, levrek ve alabalık gibi 35 Türk ürününün satışa çıkarıldığını belirten Sağlık, bir sonraki etkinlikte Türk şarabı, rakı gibi içkilerin de getirtilebileceğini söyledi. Sağlık, 2 hafta sürecek etkinliği, daha sonra Avrupa’nın diğer ülkelerinde de yapmayı amaçladıklarını kaydetti. Türk Haftası etkinliğini Tesco’nun internet sitesinde 5 gün içinde 140 bin kişinin izlediğini belirlediklerini anlatan Sağlık, “Etkinliğimizi onurlandıran Devlet Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan’a ve desteklerini esirgemeyen Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne şükranlarımı sunarım. Türk Haftası’na katılan tedarikçilerimize ve emeği gecen herkese teşekkür ederim” dedi.

Çağlayan: Tesco vasıtasıyla 5 yıl içinde 100 milyon Euro ihracat hedefliyoruz

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan ise yaptığı açıklamada, ihracatı artırmak için yaptıkları çalışmalardan bahsederek, şu anda kayıtlı 48 bin 552 ihracatçı bulunduğunu, bunlar içinde 108 firmanın toplam ihracatın yüzde 70′ini gerçekleştirdiğini söyledi. İhracatla ilgili yaptıkları çalışmalardan birisinin de tanıtım olduğunu ifade eden Çağlayan, Tesco Kipa ile gerçekleştirdikleri Türk Haftası’nı da bu kapsamda ele aldıklarını belirtti. Tesco’nun Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve Polonya’daki mağazaları aracılığıyla Türk gıda ürünlerini bu ülkelerdeki pazarlarla tanıştırmaya amaçladıklarını belirten Çağlayan, burada Türk mallarını görücüye çıkardıklarını belirtti. Türkiye’nin Polonya’ya kurutulmuş gıda ve yaş sebze meyve ihracatının bu yılın ilk 9 ayında 72 milyon dolara ulaştığını yıl sonunda bunun 100 milyon doları geçeceğini söyledi. Çağlayan, sadece bu bölgede Tesco vasıtasıyla önümüzdeki 5 yıl içinde 100 milyon euroluk bir hedef belirlediklerini kaydetti.

Editöre Not:

Tesco’nun Avrupa’da faaliyet gösterdiği ülkeler arasında yer alan Polonya’da 336 mağazası ve 23 bin 655 çalışanı bulunuyor. Tesco’nun Türkiye operasyonu olan Tesco Kipa ise 117 mağazası ve 8000’i aşkın çalışanı bulunuyor.

Tesco, İngiltere’nin en önde gelen perakendecisidir. Dünya genelinde 4331 mağazası ve 470 bini aşkın çalışanı ile aynı zamanda dünyanın ilk 3 perakendecisinden birisidir. Tesco, İngiltere dışında, ABD, Asya’da Çin, Japonya, Malezya, Kore, Tayland ve Hindistan, Avrupa’da İrlanda, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya ve Türkiye olmak üzere 13 ayrı ülkede faaliyet göstermektedir.

Tesco’nun Avrupa’daki toplam 6 ayrı ülkede 863 mağazası ve 85 bini aşkın çalışanı bulunmaktadır. Avrupa’da İrlanda, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya ve Türkiye’de mağazaları bulunan Tesco’nun yıl sonuna kadar 133 yeni mağaza açma hedefi bulunmaktadır.

Bir yanıt yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.