ist-shopping

Tüm Türkiye İSF için çalışıyor

Avm Haber

İstanbul Shopping Fest, sadece bulunduğu bölgeye değil tüm dünyaya yönelik yürüttüğü faaliyetlerle ilgi odağı olmaya devam ediyor.

THY, Turkcell ve Sinpaş’ın ana sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Shopping Fest, ilk haftasını tamamlarken yurtdışı ve yurtiçinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları İstanbul Kongre Merkezi’nde yapılan basın toplantısıyla değerlendirdi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İTO Başkanı Ali Murat Yalçıntaş, Türkiye İhracatçılar Meclis Başkanı Mehmet Büyükekşi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy ve İstanbul Shopping Fest ana sponsorlarının yetkililerinin katıldığı basın toplantısında festivalin ilk haftasında rakamsal olarak sağlanan başarının yanı sıra İstanbul’un ve Türkiye’nin marka değerine sağladığı katkı ve bu yolda atılan adımlar paylaşıldı.

Projenin en önemli destekçisi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Başkanı Mehmet Büyükekşi, “İstanbul Shopping Fest’i hayata geçirmek icin kolları sıvadık ve 18 Mart’ta başlangıcını yaptık. Bu festivale katılan firmalar cirolarını bir haftada yaklaşık yüzde 50’ye yakın arttırdılar. Firmalarımızın markalaşma ve perakande gücüne inanıyoruz. Bizi tedarikçi olmaktan çıkarıp direk müşteriye ulaştırıyorlar. Artık Türk malını kendi markalarımızla yurtdışına satabiliyoruz. Yurtdışında olduğu gibi yurtiçinde de kendi markalarımızı satmayı bu tip projelerle başarabiliyoruz. Bu fesitvalle tüm dünyaya hem İstanbul’un hem de markalarımızın gücünü gösteriyoruz. Bu projenin markaların tanıtımına ve ulaşmak istedigimiz ihracat hedefine yarar sağlayacağına inanıyoruz” diyerek festivalin önemini aktardı.

“BU YIL GÜZEL BİR BAŞLANGIÇ OLDU”
İstanbul’un bu eşsiz projesine en büyük desteklerden birini sağlayan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ise “2009 yılında dünya turizmi gerilerken Türkiye ilerlemeyi sürdüyordu. 2000 yılında da bu ilerleme devam etti. 2011 ise yüzde 20’nin üzerinde geçti. Yeni imkanlar geliştirerek Türk turizmini sağlıklı, verimli, yüksek tutmaya çalışıyoruz. Elimizde bu alanda çok çeşitli potansiyeller var. Bunların başında İstanbul geliyor. İstanbul bu projeyle birlikte markalaştırma yolunda önemli adımlarından birini attı. Bu proje için sponsorlarımızda bize büyük destek vererek yardımcı oldular. Aynı şekilde bütün ataşeliklerimiz de tanıtım yapmamız için yardımcı oluyorlar. Bu sene festival için gelen turistler hizmet, sunum, fiyat ve kaliteden memnun kalarak buradan ayrılırlarsa, seneye bu bizim için çok büyük bir alt yapı olacak. Bu yıl güzel bir başlangıç oldu, nevruz, hamursuz, paskalya ile cok kültürlülüğümüzü de göstermiş olacağız” dedi.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından 37 ülkede 40 kültür ve tanıtma müşavirliği ve ateşeliği tarafından yürütülen yurtdışı tanıtım çalışmaları paylaşıldı. Bu T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı konuyla ilgili yaptığı konuşmada, her ülke için farklı dillerde farklı içeriklerde tanıtım kampanyaları hazırladıklarını ifade etti.

“BU GÜZEL ORGANİZASYONLA BİR KEZ DAHA İSTANBUL’U TANITMA FIRSATI YAKILIYORUZ”
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, “Bu güzel organizasyonla bir kez daha İstanbul’u tanıtma fırsatı yakılıyoruz. Bu projeyi gerçekleştiren herkese gönülden teşekkürlerimi sunuyorum. Valilik olarak her güzel çalışmanın yanında, arkasında ama mutlaka bir yerinde olmak istiyoruz ve hamilik yapmaktan gurur duyuyoruz. İstanbul’un markalaşmasındaki en önemli faktörlerden biri olan güvenlik konusunda da hassasiyet uygulayarak destek veriyoruz” dedi.

“İSTANBUL SHOPPING FEST’İN ÇOK FARKLI YERLERE GELMESİNDE HERKES KAZANACAK”
İstanbul Shopping Fest projesinin hayata geçmesinde büyük rolü olan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da konuyla ilgili görüşlerini “İstanbul’un en önemli aksiyonlarından birini tanıtıyoruz ve bunun mutluluğu içerisindeyim. Ülkemizin bulunduğu bölge yeni bir güç kazanırken böyle bir süreçte birlikteyiz. Biz İstanbul’u dünyanın büyük şehirleriyle yarışa soktuk ve başarılı olması için elimizden gelen çabayı gösteriyoruz. Bu şehirde fiziksel ve ekonomik değişiklikler oluyor. Diğer taraftan çok ciddi anlamda bir sosyal değişim yaşıyoruz, şehirlilik artıyor. İstanbul Shopping Fest’in kendisi de İstanbul için çok önemi bir tanıtım. İstanbul Shopping Fest’in çok farklı yerlere gelmesinde herkes kazanacak, herkese yarar sağlayacak bir pay düşecek. Bu nedenden gelen misafirlere elimizden geldiği kadar misafirperverlik yapmak zorundayız. Taksiciden, lokantacıya, büfeciden, otelciye kadar hizmet sektöründeki herkese büyük bir görev düşüyor. Bu şekilde olursa İstanbul dünyanın gözünde hakettiği noktaya gelecektir” diyerek sözlerini ifade etti.

Bu festivalin 40 gün 40 gece ekonomi festivali olacağının altını çizen İTO Başkanı Ali Murat Yalçıntaş, “Bu sadece perakende sektörünü değil bir çok sektörü etkileyen bir proje. Biz gelen turist sayısını orta vadede 10 milyonun üzerine çıkaracağız diye hedef koymuştuk, İstanbul Shopping Fest bu hedefimize erken varmamızda yardımcı olacak. İstanbul Shopping Fest hem pazarlama hem yenilikçilik anlamında tam bir ticaret projesi. İstanbul’a bol bereket getirmesini temenni ediyorum” dedi.

Türkiye’de bir ilke imza atarak perakende sektöründeki tüm markaları, dernek ve kuruluşları tek çatı altında toplayan İstanbul Shopping Fest’e sağladıkları desteği THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, 2023 Türkiye’nin ihracat hedeflerine İstanbul’un sağladığı avantajlarla ulaşacaklarının üstünü çizerek başladı; “Hava trafiğinin olarak dünyanın ortasındayız, Türkiye’nin üzerinden 166 hava trafiği geçiyor. İstanbul’u tanıtmak için THY olarak tüm mecralarımızda festivalin tanıtımını yaptık. Bu yıl ilki düzenlenen festivalin gelecek yıllarda çok daha fazla tanınmasını istiyoruz, THY olarak festivalin başarısı için her zaman elimizden geleni yapacağız” diyerek sözlerini noktaladı. Ardından konuşma yapan Turkcell Ceo’su Süreyya Ciliv ise “Festivalin İstanbul’un ve Türkiye’nin tanıtımında önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Turistlerin ülkemize geldikleri zamanda verimli zaman geçirmesini sağlamalıyız. Dünyadaki değişime ve Türkiye’ye bakarsak teknolojinin önemini görebiliriz. Tarihimizde ilk defa Türkiye teknolojide geri kalmadı. Kalkınmasına da hızla devam ediyor. En hızlı mobil internet uygulamasını yapabiliyoruz. Bu sayede İstanbul havalimanlarına gelen turistler elindeki akıllı telefonlar sayesinde kalacağı oteli bulabiliyor, gideceği yönü görebiliyor, şehri gezerken tarihi yerlerin hikayelerini dinleyebiliyor. Bu da gelen turistlerin kendilerini daha iyi ve güvende hissetmelerini sağlıyor” dedi.

BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal ise geçtiğimiz bir haftaya ilişkin banka kartlarının alışverişte kullanım oranlarını paylaştıktan sonra festivale katkılarını, “Festival boyunca banka kartı ya da kredi kartları harcamalarının kaydını tutacağız ve bu sayede festivalin başarısını göstereceğiz” sözleriyle değerlendirdi.

Sinpaş GYO Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik ise, İstanbul markasına yaptıkları bu önemli katkıyı şöyle değerlendirdi: “‘Komşu ülkelerden ve Avrupa’dan , İstanbul’a daha çok ziyaretçi gelmeli ve bu kişileri sadece alışveriş için değil, yatırım ve ticaret için de çekmeliyiz. İstanbul Shopping Fest’i bunun için önemli bir adım olarak gördük ve Sinpaş GYO adına ana sponsor olarak destek vermekten çekinmedik.

İstanbul Shopping Fest’in alışveriş konsepti ile perakende sektöründe lokomotif olup diğer sektörleri de harekete geçireceğini düşünüyoruz. Gayrimenkul sektörü için bu önemli bir ivme kazandırır. Bunun için öncelikle “Mütekabiliyet Yasası’nın” gözden geçirilmesi ve yabancıya konut satışının önündeki bürokratik engellerin kaldırılması gerekiyor. O zaman sadece perakende sektörü değil, gayrimenkul sektörü de kazançlı çıkacaktır.”

İSTANBUL SHOPPİNG FEST’TEN KÂRLI BAŞLANGIÇ
Festivalin ilk haftasında şehrin dört bir yanına yayılan alışveriş merkezleri ve İstanbul’un cazibe noktaları olan caddelerde gerçekleştirilen yüzde 30’lara varan indirimler her hafta Bankalararası Kart Merkezi tarafından raporlanıyor. Festivalin ilk haftasında İstanbul’da; alışverişte 174.4 milyon TL ile yüzde 22 artış, giyim 94.2 milyon TL ile yüzde 10 artış ve kuyumculuk 17.5 artış ile yüzde 26 artış gösterdi. Yabancı kartların kullanımında yüzde 38, e-ticarette ise yüzde 41 arttı.

Bir Cevap Yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.