yeni_autopia

Yeni Autopia’lar İnşaa Edilecek

Avm Haber

İstanbul’da ve Türkiye genelinde aynı konsepte sahip daha birçok Autopia projesinin yakın zamanda inşaatına başlanacak.

yeni_autopia
yeni_autopia

Bugüne kadar Bakırköy Capacity, Pelican Hill, Flyinn, Historia ve Metroport gibi birçok alışveriş merkezinin yatırımını yapan Gül ve Keleşoğlu İnşaat ortaklığı, şimdi de Türkiye’nin ilk otomobil alışveriş merkezini açıyor. İçinde sıfır araç showroomları, ikinci el otomobil galerileri, yedek parça ve aksesuar mağazaları, test sürüş pisti, kafe-restoranlar, çocuk eğlence alanlarının da yer alacağı Türkiye’nin ilk otomobil alışveriş kompleksi Autopia’nın yılda 6 milyon kişi tarafından ziyaret edilmesi bekleniyor. Keleşoğlu ve Gül İnşaat ortaklığında kurulan Otomobil Dünyası İnşaat A.Ş. tarafından 50 dönümlük arazi üzerinde inşa edilen, toplam beş katta, 125 bin metrekare kiralanabilir alana ve 400 metrekareden 850 metrekareye kadar çeşitli büyüklüklerde 280 showroom, mağaza ve servis hizmetlerine uygun işyerlerine sahip olacak kompleks, İstanbul’daki birbirinden kopuk halde bulunan oto galerileri ve showroomların; oto servisleri, oto kuaförleri, lastik firmaları, oto müzik sistemleri ve modifiye firmalarını tek çatı altında toplamayı planlıyor. 150 milyon dolarlık bir yatırımla Beylikdüzü’nde hayata geçirilen proje, 2011 yılında açılacak. Otomobil alışveriş merkezinin Türkiye’de ve Avrupa’da bir ilk olduğunu belirten Autopia AVM Genel Müdürü Bilge Çalıklı Arpacı “İstanbul’da ve Türkiye genelinde aynı konsepte sahip daha birçok Autopia projesinin yakın zamanda inşaatına başlayabiliriz. Bugün birçok Avrupalı ve Orta Doğulu yatırımcı ülkelerine projemizi götürmek için bizimle masaya oturmaya başladı. ” dedi.

Autopia’yı kurma fikri nasıl oluştu?

Bir hayalin, geniş bir öngörü ve vizyonun eseri olan Autopia, sınırsız hayal gücünün adeta gerçekle buluşması yolunda hayata geçirilmiş bir projedir. 30 yıllık başarılarla dolu geçen bir sektör tecrübesinin atmaya hazırlandığı imza olan projemiz Keleşoğlu ve Gül İnşaat Grubu’nun yıllardır inşa ettiği ve başarıyla işletmesini yürüttüğü alışveriş merkezi projelerinden sahip olduğu sektör tecrübesini bu seferde tematik AVM konseptinde uygulamaya başlamasıdır. Keleşoğlu ve Gül İnşaat’ın geniş vizyonu, hayal gücü ve tecrübesi bugün mimarlarımız Gökhan Avcıoğlu ve Dara Kırmızıtoprak tarafından hayata geçiriliyor.
Avrupa’nın en büyük otomobil alışveriş merkezi olan Autopia ne gibi farklar getirecek?
Autopia otomobil alışveriş merkezi ile dünyada bir ilke imza atıyoruz. Tüm markaların bir arada olduğu, test sürüş pistinden, bankalar, sigorta şirketleri, noterler, servisler ve aksesuar mağazalarına kadar her türlü yan hizmetin bir arada olduğu bir konsept yok. Yaşam alanları da Autopia içinde önemli bir yere sahip, ziyaretçiler aileleriyle eğlenceli vakit geçirebilecekler. Bu nedenle klasik AVM konseptine sahip AVM’ler ile benzer bir yanımız bulunmuyor. Hatta Avrupa’nın en büyük Türkiye’nin ilk otomobil alışveriş merkeziyiz. Autopia açıldığı andan itibaren başta Türkiye’nin olmak üzere dünyanın vazgeçilmezi olacak. Autopia’nnın konsepti 365 gün devam eden bir otomobil fuarı olarak tasarlandı.117 bin metrekare satılabilinir ve kiralanabilinir alana, 470 adet mağaza, 3 stadyum büyüklüğünde inşaat alanı, yılda 6 milyon ziyaretçi hedefi ve merkezimizin çatısında bulunan 800 metre sürüş pisti birleştiğinde Autopia’nın farkı gözle görülebilir şekilde netleşiyor.

Sektöre nasıl bir iddia ile giriyorsunuz?

Keleşoğlu İnşaat ve Gül İnşaat, Ataköy Plus AVM, Bakırköy Capacity, Florya Flyinn, Bahçelievler Metroport, Fatih Historia, Avcılar Pelican Mall gibi 6 alışveriş merkezi projesine başarıyla attığı imzayı ve 30 yıllık sektör tecrübesini tüm otomobil tutkunları için inşa edeceği Avrupa’nın en büyük otomobil merkezi Autopia’da birleştiriyor. En büyük iddiamız AVM işletmeciliğinde var olan deneyimimizdir. Autopia’yı bir zincir projenin amiral gemisi olarak görüyoruz. Çok yakında hem Türkiye hemde dünyanın çeşitli bölgelerinde benzer projelerimiz olacak. Bünyemizde yer alacak tüm distribütörler ve tüm otomotiv dünyasına hizmet veren kuruluşlar, benzersiz konseptimiz, hizmet anlayışımız ve sektörü bütünleştirmemiz sayesinde “kazan – kazan” kuralından faydalanabilecek.

Hangi birimler bünyenizde toplanacak?

AVM içerisinde müşterilerimiz birinci ve ikinci el otomobil galerinin yanı sıra sektörün büyük oyuncuları olan distribütörlere de kolayca ulaşabilecek. Otomotiv sektörünün artık vazgeçilmez unsurları olarak kabul edilen bankalar, sigorta şirketleri, noter hizmetleri, servisler ve aksesuar mağazaları gibi her türlü destek unsuru bir çatı altında toplanıyor. Yaşam alanları Autopia içinde önemli bir yere sahip olacak. Ayrıca klasik araçların sergilendiği bir müzemiz de bulunacak. Aynı zamanda otomobilin yanı sıra Autopia’da ziyaretçilerimiz deniz araçları, motosikletler, karavanlar, bisikletler, akülü araçlar ve otomobil- uçak maketleri gibi motorlu ve motorsuz birçok alternatifi bir arada bulabilecek. Ziyaretçilerin bütün katları özel araçlarıyla gezebilecekleri Autopia’nın bünyesinde düzenlenecek etkinlikler, kültür ve sanat alanları, teras üzerine konumlandırılmış cafe ve restaurantlarıyla geniş yelpazeye yayılan ve her türlü zevke hitap edebilen farklı birimlerimiz ile geniş tabanlı bir müşteri profilinin ilgisini çekeceğimizi düşünüyoruz.

Tüketicinin hayatını kolaylaştıracak ne gibi çözümler üretmeyi, ne gibi imkanlar sunmayı hedefliyorsunuz?
Bugün hepimiz için satın alınması en pahalı şey “zaman”. Autopia’ya gelen bir tüketici sunduğumuz konseptte, zamanı efektif kullanabilme önceliği karşılaşacak. Tercihi ne olursa olsun farklı marka alternatiflerini yan yana görebilecek, yan hizmetlerden faydalanmak için Autopia’nın dışına çıkmadan teras bölümümüzde bir şeyler yerken ya da kahvesini yudumlarken yorulmasına gerek kalmadan onun adına işlemlerin hızla yapıldığı bir hizmet zincirinden faydalanacak. Son model araç lansmanlarını Autopia içinde farklı showlar eşliğinde izleyebilecek. Güvenlik sorunları ile karşılaşmayacak, farklı alternatifleri ve modelleri bir arada görme şansına sahip olduğu için karar verme sürecinde sadece satış yapmak isteyen kişilerin yönlendirmeleri ile karşılaşmadan özgürce tüm ihtiyaçlarına çözümler bulacak. Markaların düzenleyeceği farklı tanıtımlar ve lansmanlar, çatımızda bulunacak olan özel test sürüş pisti ile Autopia’dan dışarı çıkmadan gerçekleşecek test imkanları ve otomobil müzayedeleri ziyaretçiler için planlanan aktivitelerin sadece bir kısmını oluşturmakta. Bunun yanı sıra sosyal sorumluluk projelerimiz, ailenin tüm fertlerine yönelik etkinliklerimiz Autopia’yı çok kısa bir sürede vazgeçilmez yapacak.

Peki, proje son halini ne zaman alacak? Öngörülen toplam yatırım bedeli hakkında da bilgi verir misiniz?

Autopia’nın inşaatı hızla devam ediyor, bizler bile bu süratli ilerlemeyi yakalamakta zorlanıyoruz. Sabah erken saatlerde ofise girdiğimiz andan ofisten çıktığımız zaman dilimine kadar inşaatta gözle görülür ilerlemeyi fark edebiliyoruz. Açılış tarihimizi 2011 yılı son dönemi olarak planlıyoruz. Autopia için 150 milyon dolarlık bir yatırım yapıldı.

Projenizin dünya da benzerleri var mı?

Dünyada farklı konseptte var olan otomobil alışveriş merkezleri bulunuyor, fakat otomobille ilgili aklınıza gelen her şeyin içinde yer alacağı, yaşam ve hobi alanlarından, sergi ve müzayede salonlarına kadar geniş bir yelpazede farklı eğilimlere hizmet edebilen tek otomobil alışveriş merkezi Autopia’dır. Sadece erkeklerin ve otomobil tutkunlarının değil tüm aile bireylerinin farklı zevklerine, hobilerine karşılık verebilen, içerisinde keyifle zaman geçirilebilecek bir konsepte sahibiz. Üzerinde yer alacak olan 800 metre uzunluğundaki benzersiz test sürüş pisti ile satın almak istediğiniz aracı anında deneme fırsatı yakalayabileceğiniz, alım-satım işlemlerinizi, finansal çözümleri sağlayan bankaları ve sigorta şirketlerine adeta avucunuzun içinde gibi kolayca ulaşabileceğiniz ve içerisinde kendi aracınızla dolaşabileceğiniz benzeri olmayan bir projedir. Autopia’yı otomobil ile ilgili her şeye yürüme mesafesi uzaklığında olacağınız bir merkez olarak düşleyin.

Bundan sonraki hedefleriniz?

Bugüne kadar Autopia’da yer alan galeri ve showroom alanlarının yüzde 25’ i satılmış durumda. Tanıtım ve satış çalışmalarımız devam ediyor. Yurt içinden olduğu kadar yurt dışından da yatırımcılar ve distribitörlerin projeye ilgisi bizleri çok sevindiriyor. Teknolojinin bizlere sağladığı her türlü yeniliği Autopia çatısı altında toplamaya gayret ediyoruz. Uygulama süreçlerinde aceleci davranmıyoruz çünkü her alanda en iyisini projemizde değerlendirmek istiyoruz. Bir ilk olacak olan ve tüm araçların satış fiyatlarının günlük yayınlanacağı Autopia Fiyatlama Takip Endeksi oluşturacağımız bir site ve TV kanalı çalışmalarını şimdiden başladık. Satış yaptığımız müşterilerimiz ile birebir görüşmeler yaparak ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda hizmet yelpazemizi açılışımıza kadar çalışmalarımızı sürdürmeyi planlıyoruz. Autopia bir zincir konseptinin amiral gemisi pozisyonundadır. İstanbul’da ve Türkiye genelinde aynı konsepte sahip daha birçok Autopia projesinin yakın zamanda inşaatına başlayabiliriz. Bugün birçok Avrupalı ve Orta Doğulu yatırımcı ülkelerine projemizi götürmek için bizimle masaya oturmaya başladı.

Benzer Haberler

Bir Cevap Yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.